Ek Görevli Öğretim Elemanı Olarak Ders Açma /Güncelleme Talebi

Başvuru Süreci

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 31. Maddesine ve 40/a, 40/b Maddesine Göre Üniversite Dışından Görevlendirilecek Ek Görevli Öğretim Elemanı

Yeni ders önerisi her yıl Üniversitemiz Senatonun onayı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından ilan edilen Önlisans ve Lisans Ders Program Güncelleme ve Değişiklik Takvimi’ne uygun olarak Koordinatörlük tarafından kabul edilir. (Ocak Ayı İçerisinde)

Ek Görevli Öğretim Elemanı tarafından önerilen seçmeli derslerde Hacettepe Üniversitesi Saat Başı Ücretle Yapılan Görevlendirmelerde Esas Alınacak İlkeler göz önünde bulundurulur.

Ek Görevli Öğretim Elemanı tarafından önerilen seçmeli dersler için aşağıdaki formlar doldurularak belirlenen takvim doğrultusunda Koordinatörlüğe gönderilmelidir.  

 

EK1- Ders Bilgi Paketi Türkçe Formu (Tıklayınız) 

EK2- Ders Bilgi Paketi İngilizce Formu (Tıklayınız)

EK4 Yeni Ders Açmak İçin Ek Görevli Öğretim Elemanı Talep Formu (Tıklayınız)

EK5-Emekli Ek Görevli Öğretim Elemanı Yeni Ders Açma Formu (Tıklayınız)

GEREKÇE FORMU

Formlara Ek Olarak ;  Saat Başı Ücretle Görevlendirmelerde Esas Alınacak İlkelerde belirtilen yeterlilikleri sağlayan, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 31. Maddesi İle Görevlendirilecek Ek Görevli Öğretim Elemanından İstenen Belgeler

· Özgeçmiş

· Diploma örneği (en son bitirilen okul)

· Nüfus cüzdanı örneği

· Resmi kurumda çalışmıyor ise adli sicil raporu

· Resmi kurumda çalışıyor ise kurum izin yazısı (zorunlu hallerde bu belge sonra da getirilebilir)

* Eğiticilerin Eğitimi Belgesi (Eğitim Fakültesi mezunları ve lisansüstü düzeyde eğiticilikle ilgili ders almış olan öğretim elemanları için Üniversitemiz Senato Kararı maddeleri uygulanır) 

Formlara Ek Olarak; Diğer Yükseköğretim Kurumlarında Kadrolu Görevli Öğretim Elemanı) Saat Başı Ücretle Görevlendirmelerde Esas Alınacak İlkelerde belirtilen yeterlilikleri sağlayan,2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 40/a veya 40/b Maddesine Göre Üniversite Dışından Görevlendirilecek Ek Görevli Öğretim Elemanından İstenen Belgeler

· Özgeçmiş

· Nüfus Cüzdanı örneği

· Kendi üniversitesindeki ders yükünü gösterir onaylı belge

Önerilen seçmeli dersin içeriği, ilgili öğretim elemanı tarafından standart ders bilgi paketi formatında hazırlanır. Ders bilgi paketinde önerilen dersin adı, yarıyılı, dersin varsa ön koşulu, dersin verilme şekli, amacı, öğrenme çıktıları, içeriği, derste kullanılacak kaynaklar, haftalara göre işlenecek konular, değerlendirme sistemi, iş yükü ve AKTS hesaplaması bilgileri mutlaka bulunmalıdır. Ders bilgi paketleri, Türkçe ve İngilizce olarak ayrı ayrı hazırlanır.


Açılması Önerilen SEC Kodlu Dersin Özellikleri; 

  1. Üniversite seçmeli ders havuzuna, havuzda bulunan bir ders veya üniversitenin akademik - programlarında açılmış zorunlu veya seçmeli dersler ile aynı adlı veya adı farklı bile olsa içeriği tamamen veya kısmen (en az %50-) aynı olan dersler önerilemez. Önerilen derslerin, tamamen veya kısmen benzerliğine Eğitim Komisyonu Seçmeli Ders Alt Komisyonu karar verir.
  2. Önerilen dersin içeriği özel bir alanın derinlemesine öğretimi yerine, disiplinlerarası çalışmalara uygun olacak içerikte hazırlanmalıdır.
  3. Önerilen ders Üniversite Önlisans ve Lisans öğrencilerinin tamamının seçimine açık olmalıdır,  
  4. Önerilen dersler; topluma hizmet uygulamaları, tıp-sağlık bilimleri, fen-mühendislik bilimleri, sosyal-beşerî bilimler, kültür ve sanat alanlarındaki nitelikli bilimsel temelli dersler olmalıdır
  5. Önerilen dersler Üniversite yerleşkeleri sınırları içinde açılmalıdır,  

 

Dersin Onay Süreci

Ek Görevli Öğretim Elemanı tarafından önerilen seçmeli derslerde “Hacettepe Üniversitesi Saat Başı Ücretle Yapılan Görevlendirmelerde Esas Alınacak İlkeler” göz önünde bulundurulur. Önerilen Seçmeli dersler, Koordinatörlük tarafından ön incelemesi yapıldıktan sonra Eğitim Komisyonu’na sunulur. Eğitim Komisyonu Seçmeli Dersler Alt Komisyonu tarafından değerlendirilerek, dersin içerik yönünden uygun olup olmadığına karar verilir. Koordinatörlük dersin ilgili olduğu Fakülte/YO/MYO/Bölüm/Anabilim/Anasanat Dalı öğretim üyelerinden yazılı görüş alır.

Eğitim Komisyonu tarafından açılması uygun bulunan dersler, Senato’nun onayına sunulur. Önerilen ders için Senato tarafından onaylanan ek görevli öğretim elemanı, görevini 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 31. Maddesinde belirtilen hükümlere göre yerine getirmekle yükümlüdür. Ek görevli öğretim elemanına, ilgili kanun hükümlerine göre fiilen gerçekleştirdiği dersler üzerinden ders saati ücreti karşılığı ödeme yapılır

Üniversite seçmeli ders havuzuna önerilen ve Senato tarafından kabul edilen dersi ilgili yarıyılda vermek isteyen öğretim elemanı EK6 formu doldurarak koordinatörlüğe iletir. Dersin haftalık ders saati, kredi ve AKTS, kontenjan bilgileri, dersin verileceği gün ve saat, derslik bilgileri öğrenci işleri sistemine girildikten sonra güz ve bahar yarıyılında akademik takvim doğrultusunda Koordinatörlüğün web sayfasında ilan edilir.

Arka arkaya 4 dönem açılmaya dersin yeniden açılması söz konusu olduğunda, öğretim elemanının bağlı olduğu bölüm ya da programın ilgili akademik kurul kararı yeniden istenir.


Ders Sorumlusu

Ek görevli öğretim elemanına, ders verdiği yıl için geçerli olan Hacettepe Üniversitesi Ek Görevli Kimlik Kartı verilir. Ders saat ücreti ile ek görevli görevlendirilen öğretim elemanları (Hacettepe Üniversitesi’nden emekli öğretim elemanları hariç) yazılı, görsel ve işitsel medyada Hacettepe Üniversitesi adını ve kimliğini kullanarak beyanda bulunamaz. Hacettepe Üniversitesi ile ilgili unvanını ek görevli öğretim elemanı olarak kullanabilir. Bilimsel yayınlarında kendi kurumlarının adını kullanır. Yayına esas oluşturan araştırmanın bir kısmının ya da tümünün Hacettepe Üniversitesi’nde yapılması halinde Hacettepe Üniversitesi Yayınlarda Kurum Adresi Belirtilmesine İlişkin Esaslar’da belirtilen kurallara uygun adres bilgisi verilir.

Her dersin ders bilgi paketi ile uyumlu; ara sınav, genel sınav, haftalara göre işlenecek konular, dersin kaynakları ve değerlendirme sistemini içeren ders izlencesinin dönem başında öğrencilere mutlaka Koordinatörlük bünyesinde açılmış olan seçmeli derslerde sınavlar, akademik takvime uygun olarak dönem başında ilan edilen sınav haftasında, dersin yapıldığı gün ve saatlerde yapılır. Belirlenen sınav haftası dışında sınav yapacak olan ders sorumluları, sınav tarih ve yer bilgilerini Koordinatörlüğün internet sayfasında ilan edilmek üzere, sınav tarihinden en az 1 hafta önce Koordinatörlüğe bildirir. Öğrenciler Hacettepe Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nin 27. Maddesine uygun olarak sınavlara Koordinatörlük tarafından ilan edilen gün, saat ve yerde girmek zorundadırlar

Önerilen seçmeli ders sorumlusunun değişmesi halinde, (yeni bir ders bilgi paketinin eğitim komisyonuna önerilmesi ve kabul edilmesi dışında) ilan edilmiş olan ders bilgi paketinde yer alan bilgiler geçerlidir.

Yaz okulunda ders açmayan ders sorumlularının bütünleme sınavlarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın yayınladığı akademik takvime bağlı kalarak yapmaları gerekir. Bütünleme sınav tarihleri ders sorumlusu tarafından Koordinatörlüğe bildirilir ve Koordinatörlük tarafından ilan edilir

Üniversite seçmeli ders havuzuna kabul edilen bir dersin içeriğinde değişiklik yapılacak ise uygulanacak süreç, yeni bir ders önerisinde olduğu gibi yürütülür.