Koordinatörlüğümüz bünyesinde, seçmeli ders havuzunda daha önce açılmış olan bir dersin, takip eden eğitim öğretim döneminde, ilgili öğretim elemanı tarafından yürütülüp yürütülmeyeceği bahar dönemi için Aralık ayı, güz dönemi için Temmuz ayı içerisinde Koordinatörlük tarafından ilan edilen akademik takvime bağlı kalınarak Koordinatörlüğe bildirilir.
Üniversite seçmeli ders havuzuna önerilen ve Senato tarafından kabul edilen dersi ilgili yarıyılda vermek isteyen öğretim elemanı;
EK5a Dilekçe HÜ Dr Araştırma Görevlisi / Uygulamalı Birim Öğretim Elemanı
EK5b Saat Başı Ücretle Görevlendirilecek Emekli Öğretim Elemanı Dilekçe
EK6a HÜ Öğretim Elemanı/Dr.Araştırma Görevlisi / Uygulamalı Birim Öğretim Elemanı Ders Verme Talep Formu
EK6b Saat Başı Ücretle Görevlendirilecek Öğretim Elemanı Ders Verme Talep Formu
yukarıda yer alan ilgili formu doldurarak koordinatörlüğe iletir.
Ders programı; dersin haftalık ders saati, kredi ve AKTS, kontenjan bilgileri, verileceği gün ve saat, derslik bilgileri öğrenci işleri sistemine girildikten sonra güz ve bahar yarıyılında akademik takvim doğrultusunda Koordinatörlüğün web sayfasında ilan edilir.
Önerilen seçmeli ders sorumlusunun değişmesi halinde, (yeni bir ders bilgi paketinin eğitim komisyonuna önerilmesi ve kabul edilmesi dışında) ilan edilmiş olan ders bilgi paketinde yer alan bilgiler geçerlidir.
Koordinatörlüğümüz bünyesinde “SEC” Kodu ile açılan derslerin tamamı yönergemiz gereği üniversitemizin tüm önlisans ve lisans öğrencilerinin seçimine açık olmak durumundadır. Bu nedenle verilecek olan SEC kodlu ders için herhangi bir fakülte, bölüm, program vb. kısıtlaması talebinde bulunulamaz.
Dersin uygulaması var ise, uygulama yönergemiz gereği Üniversitemiz sınırları içerisinde yapılmak durumundadır.
Arka arkaya 4 dönem açılmaya dersin yeniden açılması söz konusu olduğunda, öğretim elemanının bağlı olduğu bölüm ya da programın ilgili akademik kurul kararı yeniden istenir.